En helt vanlig helg

På fredagar är jag ledig, förvisso arbetar jag en del hemma, men ändå. Det har varit en lyx att kunna unna sig det under den här terminen och nästa. Framförallt kan jag känna idag att min kropp behövde det. Smärta påverkar mer än man tror och det onda jag har burit på behövde vilas bort.

Nu under eftermiddagen har jag spelat på mitt nystämda piano och musiken har fyllt mig med sådan glädje, det känns helt euforiskt! Jag har tillverkat en ny ansiktsmask samt en badbomb efter visst strulande med ingredienserna. Nytt vin har inhandlats och lite andra godsaker och sedan är det skämma bort mig själv kväll som gäller. Jag kan tycka att det är lite lustigt att jag var så rädd för ensamheten i samband med skilsmässan och nu så helgar jag dessa stunder då barnen är borta och det bara är jag hemma. På lördag har sonen bjudit hem vänner så då får jag försöka hålla mig undan ett tag och på söndag ska jag promenera till kyrkan.

En god helg till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback