Det gör ont men är så sant

På en annan blogg såg jag ett stycke jag såväl känner igen mig i och blev återigen tacksam för mitt härliga liv jag har idag.

"Att fortsätta leva med en man som varit otrogen innebär att vara ett andra hands val. Under perioder valde han faktiskt att dela de mest intima saker med en annan människa. Att leva med en otrogen man innebär också att delar som du trodde var helgade enbart för dig som fru är något som fler känner till och har sett. Hon (den/de andra) har också smekt honom över ärr efter de älskat. Hon har också fått känna hur skönt han smeker, hur rolig han är att älska med. Hon har också skrattat tillsammans med honom åt fånigheter som du trodde att bara ni delade. Hon har speciella minnen med honom som bara borde finnas inom äktenskapet. Jag ville inte vara hans andrahandsval."

Just de synerna följde med mig länge och framförallt eftersom Fredrik var tillsammans med en arbetskamrat så visste jag att han skulle fortsätta träffa henne varje dag och då veta vad de delat under flera år. Jag var ett andrahandsval under en lång tid. Att Fredrik sedan påstod att det skulle bli annorlunda hjälpte inte för han hade kallat henne för sitt hjärta, hon visste hur han såg ut på sätt som bara jag borde veta. De bilderna försvinner inte och jag ansåg då och anser idag att jag är värd mer. Jag förtjänar att vara den som valdes först och valdes helt och fullt inte bara delvis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback